acties / steun

Voorlichting

Om de bewustwording omtrent ons project te vergroten speelt voorlichting een zeer belangrijke rol. We publiceren regelmatig in de lokale pers. Er is een met foto’s geïllustreerde brochure op aanvraag verkrijgbaar. Onze donoren (zie punt: “schenkingen”) worden twee keer per jaar uitvoerig schriftelijk geïnformeerd over de voortgang van onze projecten. Wilt u deze nieuwsbrief ook ontvangen stuur ons dan een e-mail.

Art project High School Kenia en Eindhoven

Op zaterdag 2 juni 2012 ging in de wereldwinkel aan de Hoogstraat 275 te Eindhoven een bijzondere tentoonstelling van start. Leerlingen van de Macci High School uit Merti in Noordoost Kenia en leerlingen van het Lorentz Casimir Lyceum uit Eindhoven lieten door middel van kunst elkaars werelden zien. De opening werd verzorgd door Guus Smeulders, een jonge kunstenaar uit Eindhoven. Een compleet nieuwe ervaring voor veel Keniase meisjes, die in de meeste gevallen nog nooit tekenles hadden gehad.

Meisjes zijn geen koeien

Begin 2013 publiceerden wij een rijk geïllustreerd boekje met daarin de verhalen, ervaringen en hartenkreten van een kleine 40 Boranameisjes. Hier kunt u deze publicatie (€ 10,00 excl. € 3,00 verzendkosten) bestellen. Deze publicatie is tot stand gekomen dankzij steun van het fonds Mondiale Bewustwording gemeente Eindhoven.

Film: Fly away from poverty

Begin 2013 heeft onze locaal actieve education officer vanwege het 12 ½ jaar bestaan van het project een korte film gemaakt. De kijker krijgt een goede indruk van het gebied, de scholen, de meisjes en de tot nu toe bereikte resultaten. Hier kunt u deze dvd (€ 5,00 excl. verzendkosten) bestellen. Deze film is mede tot stand gekomen dankzij steun van het fonds Mondiale Bewustwording gemeente Eindhoven.

MOV dag

Eens per jaar besteden we aandacht aan ons project tijdens de MOV dag. Onder Nieuws vindt u de een verslag van de MOV dag 2014. Bij de foto's een impressie van die dag.

Kerstkaarten

Elk jaar verkopen we in eigen beheer gemaakte kerstkaarten, zo’n 1400 per jaar.

GEITEN SPAARPOTJE Help je mee?

We willen zoveel mogelijk arme families helpen om in hun eigen levensonderhoud te voorzien en om daarvan ook het schoolgeld voor hun dochters te betalen. 1 geit kost 50,- 1 familie is daar inclusief opa, oma, tante en of neef/nicht. al gauw 15 personen.. We gaan dit jaar voor 100 geiten ! Wanneer het ons lukt dit samen voor elkaar te krijgen ondersteunen we ruim 900 mensen, en 3 gemeenschappen! Daarmee kunnen zij voortaan zelf in hun levensonderhoud voorzien en zelf het schoolgeld voor hun kinderen, ook de meisjes! betalen. De volledige opbrengst gaat naar dit doel.Wij, Don Croonenberg en Greet de Bruijn samen met Stichting MOV Eindhoven, ondersteunen al vele jaren diverse projecten in NO Kenia. Dit speciale geiten en ook kamelen project loopt nu al ruim 4 jaar en op dit moment staat de teller al op 54 families.Stop het klein geld wat je kunt missen, b.v. iedere week na het boodschappen doen in deze spaarpot en lever hem in voor 1 april 2019 op Beekstraat 14 te Nuenen, of op de locatie waar je hem hebt opgehaald. (of eerder als die vol is of je wilt stoppen). We hebben in Kenia, Merti, een betrouwbare non profit partner: MidP die samen met enkele dorpsoudsten voor de verdeling zorgt en ons op de hoogte houdt. We werken met korte directe lijnen en gaan er zelf regelmatig naar toe zodat we met eigen ogen zien hoe het gaat, of alles klopt en wat er nog nodig is.Meer info? www.stichtingmov.nl of bel Greet 0611498416