partners

Locale Partners.

Na 6 jaar actief te zijn geweest in de Provincie Garba Tula, zijn we sinds 2007 actief in de aangrenzende provincie Merti. Het gebied heeft de grootte van Brabant en Limburg samen en er wonen, verspreid over zo’n vijfentwintig dorpjes, zo’n 30.000 mensen. Sinds 2009 hebben we ook de provincie Garba Tula weer in ons werkgebied opgenomen. In totaliteit wonen op dit moment in dit gebied zo'n 70.000 mensen.

Sinds 2000 bestaat er een Non Governmental Organization (NGO), opgericht door de huidige leider ervan, Abdullahi Shandey. Shandey heeft landbouwkunde en veeteelt gestudeerd en diverse functies bekleed, met name in de ontwikkelingssector. Toen hij vanuit die functie constateerde dat zijn volk door gebrek aan opleiding en scholing steeds verder wegzakte, heeft hij het Merti  Integrated Development  Programme (Mid-P) opgericht. Een klein ontwikkelingsbureau dat functioneert onder verantwoordelijkheid van de leiding van de diverse dorpen, de zogeheten Board of Directors.

De volgende instanties hebben de opleiding van sommige meisjes (mede) gefinancierd: Save the Elephant Foundation, Catholic Diocese of Isiolo, MPESA Foundation, Equity Foundation.