De Eindhovense Stichting MOV heeft zich de afgelopen tientallen jaren sterk gemaakt voor onderwijs voor meiden in Noordoost-Kenia. Door de jaren heen heeft de MOV talloze acties op touw gezet om onderwijs mogelijk te maken en het bewustzijn te versterken dat onderwijs essentieel is voor een betere toekomst.

De MOV heeft nauw samengewerkt met NGO’s als Cordaid en Samen Verder. Ook met bedrijven als Philips en ASML. Incidenteel hebben we meegewerkt aan water-, gezondheids- en infrastructuurprojecten.

De MOV heeft ervoor gezorgd dat ruim 300 meisjes in Noordoost-Kenia naar het middelbaar onderwijs konden. Daarnaast hebben circa 50 meiden een universitaire of HBO-opleiding gevolgd. Ongeveer een derde van de in totaal 350 jonge vrouwen heeft nu een baan – in het onderwijs, ICT, accountancy, marketing, bij de politie of in een ziekenhuis.

Een schooldiploma betekent nog geen werk. De werkloosheid in de regio onder jongeren tot 30 jaar ligt rond de 60%. Daarom spant de MOV zich in samenwerking met de lokale overheid en andere organisaties in om meer meiden aan een baan te helpen. Wij zetten zelf projecten op en werken samen met o.a. The Signify Foundation (Amsterdam), Manpower (Nairobi, Kenia), lokale overheden, vee/landbouwdeskundigen en stamoudsten.

Ik wil bijdragen aan Vision2030,
een programma voor de uitbanning van genitale verminking van vrouwen.

Bukhe

Stichting MOV

Heeft u behoefte aan meer informatie?
Bel dan met Greet de Bruijn, 0611498416
of stuur haar een e-mail: greet.debruijn@thebitterend.nl

Deze site is belangeloos ontworpen door Norbert Croonenberg

Ontvang updates